Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, August 14, 2006

Fødselsdag hos veninden

Igår tog vi til fødselsdag i Slangerup. Hyggeligt men varmt! Føj da, lige så man blev helt sløv. Min veninde, som vi var på besøg hos, har squash i haven- mange squash!!! Så maden havde et tema :0) Vi fik squashkage, squashboller (for de kræsne børn hed de kanelboller og blev spist med største lyst) og pastasaucen var fyldt med squash. En af gæsterne brød sig ikke om squash, så ikke noget at spise til hende:0)

Det er en "sjov" oplevelse at have Jonas med til sådan noget. Han havde sovet på turen derop, og skal naturligt nok have lidt tid at vågne på. Men selv efter det er han klistret til mit ben det første stykke tid. Han er enormt genert og vil ikke lege, hvor der er andre børn- finder et værelse, hvor han er alene, eller jeg er. Det der så er det komplekse ved ham, synes jeg, er, når vi er i forlystelsesparker osv løber han lige ind til alle børnene. Hoppepuder og MacDonalds legerum er han ikke bange for overhovedet ligegyldigt hvor mange og hvor store børn der er. Det er s'gu da mærkeligt ikk'? Når vi så har været der et par timer, løsner han op, og snakker med alle og vil gerne lege med. Så skal man lige være opmærksom, for så kan de andre børn jo godt være lidt reserverede, for før ville han ikke være med. Han kom nu med i legen og endte med at hygge sig. Dejligt!!!

1 Comments:

At 9:25 PM, Anonymous Anonymous said...

Hvem mon hun sammenligner Jonas med tænker jeg, når jeg læser. Dig selv? Andres børn? Jeg mener, er hans tilbageholdenhed så mærkelig? Jeg husker i hvert fald selv som barn, hvordan visse situationer kunne gøre mig så genert at jeg hellere ville lege selv. Typisk enebørn eller hvad? Jeg ved ikke... Åh mand, når vi skulle til mine 3 (vilde) fætre... så var jeg genert. Altid sagde de noget, så jeg ikke vidste hvad jeg skulle svare. Selv idag kan jeg sagtens reagere med at vælge isolation, fremfor en usikker situation. Nå, ja det satte lige tanker i gang bare, når jeg læste hvad du skrev :-) Godt I alligevel havde en god dag og at han tøede op og hyggede sig med de andre! Knus fra Pia og Jeppe.

 

Post a Comment

<< Home