Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, July 14, 2006

Min store dreng!!

Så er det store sket. Eller mere eller mindre sket. Vi har stadig et par setbacks ind imellem, men alt i alt synes jeg det går godt. Jonas har smidt bleen!!! JUHUUUUHH!!! Det tog 5 dage med MANGE uheld, han ville ikke tisse på det store toilet, kun det lille i børnehaven. Det var dem der mandag i sidste uge sagde, at idag havde han ikke haft ble på, og det havde han klaret fint. Så besluttede vi at bakke op om det, og barrikaderede ham med håndklæder i seng, stol og autostol. Han tissede og lavede stort i bukserne, så jeg var ved at give op. Men der var ingen uheld i børnehaven, der kom han og sagde til, så jeg tænkte, nej f... nej om jeg giver op. Onsdag holdt jeg fri tog op og besøgte en veninde og der tissede han på gulvet 2 min efter han havde siddet på wc i 5 min, grrr, jeg skulle virkelig beherske mig, klarede det ikke så godt, to uheld senere gik det ikke bedre. Jeg fik SÅ dårlig samvittighed. Det er jo mig der tager bleen af ham, så kan jeg s'gu ikke tillade mig at skælde ud!!!! Torsdag tog vi på stranden. Havde sådan brug for at vi hyggede os. Hader når jeg kommer til at råbe af ham, specielt når det i den grad ikke er fortjent! Og vi hyggede os på stranden. Var ude og bade, og sad og så på mennesker og faldskærme efter surfbrætter. Jonas udbrød flere gange "Hvor er det dejligt, mor" Og det kunne jeg jo kun give ham ret i!! Rigtig dejlig dag. Kunne mærke jeg slappede helt af, og nød at varmen var til at holde ud. For derude luftede det dejligt.
Torsdag aften kom det store gennembrud! Han tissede på toilettet. Og råbte derudefra JEG TISSER MOR!!! Ja, for søren:0)) Fredag gik det tilbage, men jeg tog det med et smil, og lørdag og søndag gik uden uheld :0)) Nu er vi ved at være der. Det synes jeg bare er skønt. Nu får vi se hvordan det går imorgen, når vi kører til Knuthenborg.

2 Comments:

At 6:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Spændende tid at følge med i hos jer. En dag bliver det jo mig... Spændende! Lad høre hvordan Knutenborg var?! KH Pia med Baby2 der prikker mig i maven :-)

 
At 4:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Det lyder til at gå rigtig fint!

Det kan være en lang og sej proces med bleafvænning. Heldigvis er der også imellem de gode og de rigtig gode dage.
Dejligt at det virker til, at han også gerne vil. Jeg kan godt forstå dine argumenter for at det skal være nu:)
Husk dog på (for det glemte jeg) ;) At der måske kommer perioder, hvor han igen får uheld - tålmodigheden kan være svær, men det lønner sig.

Håber I havde en rigtig dejlig dag i Knuthenborg!

 

Post a Comment

<< Home