Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Sunday, July 23, 2006

Uden ble part 3 (tror jeg)



Jonas er nu fuldstændig med på det med at gå ud og tisse. Han kommer de fleste gange selv og siger til, og klarer det meste på toilettet selv. Den anden dag bad han selv om, at jeg gik ud og lukkede døre, hvilket jeg gjorde, og satte mig ind til en veninde og sludrede. Pludselig kunne jeg høre en lyd, jeg ikke rigtig kunne identificere....Tænkte jeg må hellere.....og klogt nok, for ude på toilettet var Jonas igang med at tømme hele toiletrullen ned i wc'et, grrr! :0) Ja, så ved jeg hvad privatlivet bruges til.

Desværre er han nu helt gået i baglås mht "det store". Han ved godt, når han skal, men han vil ikke på toilettet, og i bleen vil han heller ikke, så kommer han løbende jeg vil tisse mor! Ligesom om at han ved det er forkert nu i bleen. Men han spræller som en fisk ude af vandet og vil bare ikke sidde der, (når der skal laves stort). Til sidst skreg han som en vild, og så vil jeg ikke sidde og holde ham fast. Det skal lige siges at dette forløb var en aften, hvor der ikke havde været afføring i 3 dag, han klagede over ondt i maven, var rastløs og hele tiden "skulle tisse" men var færdig næsten inden han fik sat sig og han havde fået ble på, uden resultat. Da han endnu engang fik ble på, trak han sig tilbage og efter få minutter var der bonus juhuuuuh!! Nu er der så igen gået 1½ dag. Han får ble på, når han beder om det, tisser ikke i den, men desværre heller ikke det store. Åh det er lidt svært, håber snart det løser sig. Prøver ikke at give det for meget opmærksomhed (overfor ham altså, ikke her på bloggen, læserne må lide, jeg skal have luft (0:), reagerer kun, når han selv siger han skal..... Ved ikke rigtig om der er andet jeg kan gøre. Håber det er det rigtige. Så kommer jeg et øjeblik til at tænke på, hvilken effekt psykologien giver bleafvænning på den videre udvikling til et mentalt sundt menneske, pyha, håber s'gu ikke han får men af det her.

1 Comments:

At 10:17 PM, Anonymous Anonymous said...

Kunne man prøve at sætte Jonas på toilettet på samme tid hver dag? Måske i 10 minutter? Ikke presse ham til (at lave) noget, men måske bare gøre det til en vane? Har hørt det skulle hjælpe. Du kunne gøre det lidt hyggeligt, måske? Læse en bog for ham? Eller synge? Nogle siger at kroppen så lærer at på dén tid, hver dag, skal mine tarme af med lidt halløj. Jeg siger det kun fordi jeg selv, som barn, led frygteligt af forstoppelse (fordi jeg synes bæ var ulæxis, og jeg ikke ville have noget med det at gøre...ja, så ved du dét). Grunden til at han skriger og spræller er nok at det gør ondt (efter 3 dage uden) derfor åh så vigtigt at han ikke får kronisk forstoppelse. Altså ikke at jeg tror han får det...yes ville bare, du ved, komme med et forslag. Hej.

 

Post a Comment

<< Home