Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, October 30, 2006

Livet som mor er....

fuldstændig fantastisk i øjeblikket. Jeg kan mærke min moderrolle har ændret sig. For at overdrive så er jeg gået fra (føler jeg) med babytone at gentage alt, hvad Jonas siger: Ja, det er rigtig bla bla bla (nøjagtig gentagelse af hans ord), til at svare ham normalt (som en voksen, selvfølgelig en smule modereret alt efter, hvad vi taler om), stillle spørgsmål og sige min mening, istedet for at tale ham efter munden. Jeg ved ikke, om det er mig der har udviklet mig mentalt som mor, eller hans sprog og bevidsthed der har udviklet sig, mon ikke det er en kombination af begge. Ihvertilfælde giver det et helt andet samvær. Måske er det særlig dejligt, fordi der snart kommer en ny baby, så giver det ikke så melankolske følger. Ved jo jeg snart skal holde en lille prut i armene og opleve det hele en gang til. Bare med det helt særlige ekstra, at min Jonas skal være med, involveres og helst holdes så skadefri (ja, undskyld udtrykket) som muligt.

Glæder mig til at få den lille ud og se, hvad det er for en. Er begyndt at gå og hyggepludre med den inde i maven. Synes det begynder at komme mærkelig tæt på. 4 uger til jeg går på barsel, guuud jeg skal jo føde....!!! Hæ hæ, nej det glæder jeg mig også til. Synes det var det fedeste sidst, og hvis jeg er rigtig heldig går det lidt hurtigere denne gang.

Er vist ved at blive lidt forkølet, æv, men sådan er det, når Jonas er, og han skal have sit farvelkys:0) Jeg skal ellers love for Preben havde været aktiv, da jeg kom hjem igår aftes. Han har byttet rundt på værelserne, så vi har fået vores store soveværelse igen. Så er der det fremtidige børneværelse nr. 2, det trænger til en udmugning, og mit spisebord er ved at knække på midten af mit fine porcelæn, der skal pakkes væk og noget sælges. 1 opgave overstået, mange nye opstået :0)

1 Comments:

At 6:29 PM, Anonymous Anonymous said...

4 uger tilbage siger du! Oki! Knus fra Pia

 

Post a Comment

<< Home