Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Friday, October 13, 2006

Hvor er de døde?

Vi sad og sludrede her til aften. Jonas går meget op i familiære relationer i øjeblikket. Mormor og morfar går under betegnelsen "dine forældre, mor". Her er din mor, mor! Din datter er her, mormor osv osv. I aften spørger han så, hvor min morfar er henne, det fortæller jeg, han er i Rødby, det er din oldefar. Ok, forstået. Hvor er din mormor så henne? Og der må jeg jo fortælle, at hun er død. Hun er oppe i himlen, og har været det siden Jonas blev født. Her er det så farmand synes han vil give sit bidrag med. Hun ligger i en kasse i jorden og sover?????! Blev s'gu en smule overrasket. Vi har aldrig talt om, hvad vi skal sige til Jonas, når han begynder at spørge om den slags, men en kasse i jorden synes jeg måske er i overkanten. På den anden side kan jeg godt se, at alt efter hvad man tror på, er det jo lige så sandt, og måske nemmere for Jonas at processe. Jeg synes bare det lød hyggeligere at sidde på en sky i himlen end ligge og sove i en kasse i jorden. Ja, den må jeg lige tænke lidt over.....

Det meste af Jonas' fødselsdagsgave er købt. Allerede sidste år talte vi om, at han skulle have et lille akvarie med fisk, men blev enige om, at vente. I år skal det være. Vi har købt et lille startsæt, og til januar skal vi så ned og købe fisk til. Tror virkelig, det falder i god jord. Han er meget betaget af fisk. Vi skal bare huske at have fiskefoderet uden for nå-højde! Jonas' første husdyr. Måske meget passende at de kommer samtidig med en baby. Vi får nyt ansvarsområde og han gør:0) Bare rolig, ved godt det er vores ansvar!


Og endelig! Fandt et par støvler, der så rigtige ud, ikke var udsolgt i min størrelse og til at betale. Dejligt med et gæstekort til Metro! Købte de brune, de røde fås kun i damestørrelser, og
det kan man ikke lige kalde min fod:0) Men skønt at kunne gå ned og lege i sneen uden at blive kold og våd. Næste år skal jeg have et skisæt, bare ikke lige til at møve rundt og bygge snemand og snehule, hvis man ikke må blive våd.

1 Comments:

At 12:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Hej Du
har selv svært ved at forholde mig til kassen i jorden, så herhjemme er de også i himlen (harmonerer storartet med 'Løvernes Konge' hvor Mufasa fortæller sin søn om at tidl. konger er stjerner på himlen - sys det var så smukt og abstraktion som jeg tror børnene allligevel kan forholde sig til)
Fed tanke med nyt ansvarsområde for jer - og så også til ham :-)
Og så tror jeg da lige os' at jeg ska i Metro dér - og selvom jeg så ku' klemme mine fine små fødder ned i, så går jeg da helst udenom de røde...!
Go weekend
Pia

 

Post a Comment

<< Home