Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Sunday, October 01, 2006

Og tænk...så er de 3 uger gået!







Ja det var så den ferie. Sikken et vejr, og sikken det gik godt.




Her er vores sommerhus i Skagen. Tidlig morgen v solopgang og chaufføren bag rattet. Han er så stolt, når han får lov at sidde og køre.
En uge i Skagen i det smukkeste og varmeste septembervejr jeg har oplevet. Vi havde både mine forældre og Prebens mor med. Og jeg må indrømme jeg var spændt på, hvordan det ville køre af, og det gik så fint. Vi hyggede os med dejlig morgenkaffe hver morgen. Morfar og Jonas kørte til bageren, og et smut på havnen og råbe af mågerne. Sådan et lille ritual de har. Når de kom hjem havde vi dækket bord og lavet kaffe og te, og så blev der ellers pludret i kortere eller længere tid alt efter, hvordan dagens planer så ud. Farmor havde ikke været der før, så selvfølgelig gik turen til Grenen, så hun komme ud og stå med et ben i hvert hav.

Klog af skade fra sidste år, havde jeg taget badetøj med til Jonas (farmor kunne vist også have brugt(0:) Vandet var lunt og vi gik rundt og soppede et pænt stykke tid. Hvis det stod til Jonas, var vi vist aldrig taget hjem igen. Han elsker det hav. Og løbe rundt og plaske. Til morfars store undren, er det ikke længe interessen for de bittesmå rødspætteunger varer. "Han smider dem bare i vandet igen?!" Ja, så er de set - ud med dem:0).





Vi måtte også en tur til Gl Skagen og se solnedgang. Jeg synes, det er så smukt og hyggeligt. Og den aften tog solen sig rigtig godt ud. Farmor og Jonas sidder og nyder det, efter en dejlig is, dem får man nemlig også rigtig store og lækre i Udsigtskiosken. Det er lidt af en oplevelse at få lov at vise et menneske en masse nyt. Og farmor var rigtig glad og fulgte med til det hele. Man glemmer lidt, hvilken stor oplevelse det kan være fx at stå på Grenen for første gang, specielt når man ikke er så berejst. Men jeg må indrømme at solnedgangen den bliver jeg aldrig træt af. Og så den helt specielle stemning, der er på den strand i Gl. Skagen. Folk kommer lidt før står og sludrer, nogle spiser en is. Når tiden nærmer sig, bliver der helt stille, solen forsvinder i havet, og de fleste trækker sig lige så stille tilbage og kører eller går hjem. Nogle få (os) bliver tilbage og kaster 15 sten mere i havet, inden knægten er tilfreds:0) Og det var han så ikke engang, for denne aften kom der en skoleklasse, der skulle ned og bade, de hvinede, for det må s'gu have været en smule koldt, og det syntes Jonas jo lød rigtig skægt. Han ville også bade!! Men der satte jeg altså grænsen. "Du bliver kold, og kommer til at fryse" , jamen jeg vil gerne fryse, mor! Hæ hæ, hvad skal man dog sige.....NEJ!! Så kørte vi hjem, og det blev accepteret.

Nok engang måtte vi også en tur til Tversted og se ørne. Der var farmor også benovet, for det er s'gu en oplevelse at se dem tæt på. En af ørnene fløj lige hen over hovedet på hende, så man kunne høre hende gispe.
Mens vi holder i kø for at komme ind til reservatet, kommer der lige et par kloge betragtninger fra min søn fra bagsædet. "Ørne har ingen hænder", korrekt, "Ørne lægger æg, alle fugle lægger æg". Kunne jo kun give ham ret. Ikke noget vi sådan havde talt om på vejen eller noget. Jeg har helt sikkert fortalt det i anden anledning, når vi køber æg feks. men det kom han altså lige i tanke om, da vi sad der og var på vej ind og se ørne.

Nå, må hellere få pakket lidt sammen, så mere en anden dag. Jeg har fri om ½ time, og vil gerne hjem og sove. Jeg skal op og afsted imorgen tidlig igen. Godnat og sov godt!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home