Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, October 17, 2006

Jeg er træt, så grusom træt....

ja altså gudskelov ikke nu på nattevagten, nu går det fint. Men tidligere på aftenen!! Det blev til nem aftensmad, bare ting der skulle i ovnen. Jeg havde ellers sovet fint uden ret mange afbrydelser, men nu indhentede 5 dage med mindre end mine 8-9 timers søvn mig. Gudskelov skulle vi ingenting. Jeg hentede Jonas, som var helt pjattet med at komme ind og lege med sine tog, så jeg lagde mig ind og småslumrede. Først havde vi dog tilbragt en times tid på legepladsen, hvor han lærte at gå på vippen UDEN at holde i hånd, det er så sødt så stolt han bliver. Jeg småfrøs og ville op, han ville gynge, det fik han lov til! 5 minutter så skulle han komme op. Ja, mor så skal du kalde på mig og så skal jeg selv komme op og banke på. I orden! Det er igen en meget glad dreng, der et par minutter efter står og banker på døren og bliver lukket ind. Det er altså de sjoveste ting, der betyder noget.

Jeg har slumret det meste af aftenen. Meget af tiden med Jonas moslende rundt i sengen. Det er ved at blive koldt, og han skal vænnes til at gå med strømper eller sutsko. Han er ikke meget for det, ligner jo sin mor. Men jeg har også overgivet mig. Så det kommer næste uges kampe til at dreje sig om. Vi har indkøbt et par Bilersutsko, så håber vi, de er til at lokke på ham.

Det var ellers en dejlig weekend. En rigtig tur ned mindernes alle'. Min bror havde inviteret en af sine venner, vi har kendt i maaange år, de sad faktisk og fandt ud af, at de havde sølvbryllup i år. Så vi fik en lille sludder. Søndagsbrunch hos veninderne hev vi gamle fotoalbum frem. Fra alle vores vilde fester i ungdommen. Vi havde det sjovt dengang, men hold op der var mange fester, kunne nok ikke følge med idag. Men hvor så vi unge ud. Skønt at have venner man har kendt så længe. De kender en godt, gælder om at holde fast, at priortere. Vi blev nedpriorteret og det kunne jeg mærke gjorde lidt ondt. Men sådan er det nogengange. Venskab er jo også noget med at acceptere og give plads. Og veninden havde ikke tid til os, selvom hun kom langvejs fra. Cest la vie.

Jonas er så glad i denne tid. I lang tid inden vi tog på ferie, var det første han sagde når han stod op om morgenen, jeg skal ikke i børnehave idag vel? Det har han ikke sagt en eneste gang siden vi kom tilbage. Han trængte vist til ferie med mor og far. Og det har han fået. Vi har alle nydt det og alle trængt! Når jeg går på barsel, går jeg og overvejer, om vi skal holde en ugentlig fridag, hvor vi kan lave sjove ting sammen. Svømmehal og skovtur og den slags. Elsker skoven om efteråret. Nåååårh er det noget med at det er vinter inden jeg går på barsel? JA!! Nå men elsker også skoven om vinteren, og har jo købt uldjakke og lækre vinterstøvler.

Nå tror jeg vil sætte mig og se en film. Måske en anmeldelse senere.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home