Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Monday, August 21, 2006

Parabener

Jeg så den anden dag et dokumentar program om parabener. Parabener mistænkes for at være hormonforstyrrende, at påvirke fertilitet hos mænd, fremme testikelkræft og medvirke til at kræftceller vokser hurtigere. Parabener er påvist i kræftceller hos kvinder med brystkræft. Såvidt jeg har forstået, er det butyl- og isobutylparabener, der er de rigtig slemme drenge, dem det anbefales helt at undgå.

Nu har jeg så været hjemme og kigge på alle mine cremer og der er parabener i det hele. Også butyl-. Ikke særlig fedt, specielt ikke når jeg er gravid. Jonas' vådservietter hedder Natusan....need I say more? De ryger ud nu!!! Den første babyskumbad jeg købte til ham var også i Natusan, indtil jeg læste, at de ikke skal bruge plejeprodukter. Så nu bruger han shampoo, og vasker selvfølgelig hænder i sæbe, men ellers ingen barneplejeprodukter.

Her læste jeg om råd omkring ovenstående... Bare til info, hvis andre end mig har lyst til en smule paranoia:0).

2 Comments:

At 4:13 PM, Blogger Unknown said...

Hej, jeg skriver opgave om parabener og søger en dokumentar om dette. kan du huske hvilken dokumentar du har set? På forhånd tak:)

 
At 4:13 PM, Blogger Unknown said...

Hej, jeg skriver opgave om parabener og søger en dokumentar om dette. kan du huske hvilken dokumentar du har set? På forhånd tak:)

 

Post a Comment

<< Home