Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Tuesday, January 22, 2008

Fødselsdage og atter fødselsdage.

Lørdag var det Maries tur. Tænk så blev det lille myr 1 år. Fredag var jeg i vuggestuen med de her boller, superlækre og jeg havde ovenikøbet selv bagt dem, formet til en fin bolledame. -Ikke at jeg tror de små poder lagde mærke til designet :o), men stolt var jeg. Afslutning på besøget blev en ulykkelig skrigende Marie. En pige, der er 3-4 måneder ældre har fundet sin egen personlige boksebold i Marie. Nok noget med at hun er blevet trynet de sidste måneder, fordi hun var den lille og nu er Marie det. Så hun blødte fra munden og havde rifter og røde streger i det meste af ansigtet. Mit stakkels lille pus. Så er det s'gu svært at være pædagogisk korrekt. De har fokus på det, og de tager fat i hende og siger det ikke er ok, og hun kommer i den høje stol til "timeout". Men GRRRR!!!! Som Jonas sagde da han hørte vi talte om det: Hvem er hun, så skal jeg dø hende!!! Hm hm, vi tog en laang snak om at behandle andre som vi selv vil behandles og det IKKE er ok at slå eller dø hende. Jeg er ret sikker på vi trængte igennem. Og så husker jeg at være korrekt i min omtale af i lignende hændelser i fremtiden. Hjem kom vi. Og så tog jeg på venindehyggetur igen. Skønt at komme lidt ud, at være Irene og ikke mor. Vi fik sludret og oset. Så de mest nuttede babykamæleoner i en dyrebiks og fandt et par nye sko i fødselsdagsgave.

Lørdag holdt vi familiefødselsdag for Marie. Min bror bagte en lille lagkage, som hun selv kunne hapse af, det blev vist mest til flødeskum og glasur :0) Dejlig dag.

1 Comments:

At 8:01 PM, Blogger Frøkenhat said...

Sikke da en møgtøs, hende bissen fra vuggestuen. Ved godt, at der altid er et stakkels barn inde i bøllerne, men hvis det var min lille pige, der var blevet behandlet så hårdhændet, så ville jeg nok have meget svært ved at finde mit overskud og den politiske korrekthed, tror jeg...

Håber skrammerne er helet igen.

Og tillykke med fødselsdagene.

 

Post a Comment

<< Home